- EXMOT
- Oferta
- Filtry paliwa
- Olej napędowy i benzyna
front.katalog
Filtr paliwa - olej napędowy i benzyna
Jak każda inna eksploatowana ciecz, paliwo podlega różnym zanieczyszczeniom przez cząsteczki, które wchodzą do niego w trakcie procesu produkcyjnego, podczas transportu i przechowywania a w końcu, kiedy zbiornik jest ponownie napełniany. Zanieczyszczenia znajdujące się w paliwie wraz z nim dostają się do całego systemu zasilania powodując nieodwracalne uszkodzenia precyzyjnych elementów. Zagrożeniem może być także zbyt wilgotne powietrze przenikające do wnętrza komory silnika oraz występujące wahania temperatury w ciągu doby. Obecność wody przyczynia się do obniżenia jakości paliwa w podobnym stopniu co zanieczyszczenia stałe. Kolejnym problemem, szczególnie w okresie zimowym, jest wytrącanie parafiny. Może ona blokować przepływ paliwa w układzie, a także we wnętrzu filtra, powodując problemy z uruchomieniem silnika. Funkcją filtra paliwa jest ochrona przed korozją i zużyciem części składowych układu paliwowego (pompa, gaźnik, pompa wtryskowa i elementy wtrysku), oraz przenikaniem cząstek do komory spalania silnika, co z kolei chroni pierścienie tłokowe i tuleje cylindrów. Najbardziej niszczycielskimi dla systemów wtrysku paliwa są ostre cząsteczki o wielkościach z zakresu 5÷20 µm.
Oferujemy trzy typy filtrów paliwa, które doskonale spełniają swoje funkcje:
- Wkłady filtrów paliwa – wymienne elementy z gwiaździście plisowaną przegrodą, zapewniającą efektywną powierzchnię filtracji, umieszczoną na odpornym na ciśnienie centralnym rdzeniu.
- Filtry puszkowe przykręcane – zintegrowane wkłady z metalową obudową.
- Filtry przewodowe – przystosowane do montażu w sieci paliwowej.
Doskonałą skuteczność produktu zapewniają wysokiej jakości materiały filtracyjne: bibuła celulozowa impregnowana żywicą fenolową, włókniny (np. poliester) oraz filtry eko – Meltblown.